www.BileteAvion1.ro
Oferte speciale BILETE AVION..Detalii
NICRO TRAVEL este AGENTIE DE TURISM ONLINE
Telefon/Fax:
021.312.70.58
021.212.78.24
J40/13210/92
RO2593516
Program de lucru:
09.00-17.00
Sfaturi calatorie
Contract turist
HARTI BULGARIA
Harta Nisipurile de Aur
Harta Albena
NICRO TRAVEL
Bilete avion 2009
bilete avion ieftine

 

Despre aeroportul Otopeni

DATE GENERALE
Compania Nationala "Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti" S.A este persoana juridica romana, cu sediul in Otopeni, judetul Ilfov.

In conformitate cu prevederile H.G. 522/1998, dobandeste statul de companie nationala, prin reorganizarea Regiei Autonome " Aeroportul International Bucuresti-Otopeni" (art.1).

Prin H.G. 527/2004, noua denumire este Compania Nationala "Aeroportul International Henri Coanda-Bucuresti" S.A.

C.N. AIHCB S.A. este societate comerciala pe actiuni, cu capital integral de stat, care se organizeaza si functioneaza pe baza de gestiune economica. Sursele de finantare se asigura din venituri proprii si, in completare, prin transferuri de la bugetul de stat, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.

Compania Nationala "Aeroportul International Henri Coanda-Bucuresti" S.A. are ca obiect principal de activitate efectuarea de prestatii, servicii, lucrari de exploatare, intretinere, reparare, dezvoltare si modernizare a bunurilor din patrimoniul sau, aflate in proprietate sau in concesiune, in vederea asigurarii conditiilor pentru sosirea, plecarea si manevrarea la sol a aeronavelor in trafic national si/sau international, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane, marfuri si posta, precum si servicii de interes public national.

Viziune
Nazuinta noastra este sa dezvoltam, intr-o maniera durabila, cel mai modern si eficient sistem aeroportuar regional din sud-estul Europei, prin care sa facilitam schimburile economice si culturale ale tarii noastre cu toate tarile de pe glob.

Misiune
Misiunea noastra este sa asiguram un trafic fluent de pasageri si marfa si sa ne constituim intr-un factor de incredere pentru toti partenerii nostri: pasagerii, companiile aeriene si de handling la sol, si celelalte parti interesate in activitatea AIHCB, prin cresterea continua a calitatii serviciilor prestate, a castigurilor companiei si protejarea resurselor si a mediului.


DECLARATIA DE POLITICA
ÎN DOMENIUL CALITATII, PROTECTIEI MEDIULUI, SANATATII SI SECURITATII ÎN MUNCA

Având în vedere traditia, experienta si renumele companiei noastre în domeniul infrastructurii (serviciilor) aeroportuare, câstigate în cei peste 35 de ani de activitate, convins de avantajele aplicarii unui management modern si performant, în calitate de Director General am decis, în acord cu Comitetul Director, implementarea pentru toate activitatile / procesele si serviciile companiei la nivelul platformei aeroportuare Otopeni, a sistemului integrat de management de calitate & mediu & securitatea si sanatatea muncii, în conformitate cu standardele de referinta ISO 9001:2001, ISO 14001:2004 si respectiv OHSAS 18001:1999.

Prin obiectivele generale ale Companiei, urmarim sa asiguram:

- satisfacerea cerintelor, nevoilor si asteptarilor clientilor si ale altor parti interesate prin oferirea de produse / servicii de înalta calitate;

- mentinerea si întarirea pozitiei de piata a companiei alaturi de diversificarea activitatii;

- evaluarea si tinerea sub control, prevenirea si reducerea riscurilor de producere a accidentelor, bolilor profesionale si a impactului negativ asupra mediului înconjurator;

- prevenirea producerii de pagube propriilor salariati sau / si altor parti interesate;

- un mediu de munca adecvat pentru realizare de procese / produse / servicii la nivelul cerintelor;

- îmbunatatirea continua a sistemului integrat de management si a performantelor globale ale companiei.
În toate actiunile pe care le întreprindem ne angajam sa facem demersurile pentru conformitatea cu reglementarile / cerintele legale în vigoare aplicabile si urmarim alinierea la prevederile Directivelor Europene.

Pentru buna functionare a sistemului integrat de management ma angajez, în numele Comitetului Director, sa asigur cadrul organizatoric si resursele necesare implementarii politicii si obiectivelor Companiei noastre.

Succesul în afaceri este garantat de calitatea oamenilor, de implicarea, de motivarea si de constientizarea tuturor celor care lucreaza pentru sau în numele nostru privind cunoasterea si respectarea angajamentelor asumate de Companie.

Politica Companiei noastre vizeaza îmbunatatirea continua a sistemului integrat de management, având ca garantie competenta, responsabilitatea si implicarea tuturor nivelurilor ierarhice pentru îndeplinirea obiectivelor fixate.

Prin cadrul organizatoric creat, asiguram comunicarea permanenta cu Clientii, cu Furnizorii, cu toate entitatile care lucreaza pentru sau în numele nostru, cu opinia publica si cu alte parti interesate.

Îmbunatatirea continua este rezultatul monitorizarii si a analizei periodice a performantelor Companiei de catre conducere. Responsabilitatea si autoritatea de a urmari punerea în practica a politicii, a obiectivelor si de a analiza si raporta modul de functionare a sistemului integrat, este delegata Directorului Relatii Externe, Calitate si Marketing, numit prin decizie ca reprezentant al managementului.

Gabriel Tara
Director General

Certificari

AIHCB este primul aeroport si totodata prima organizatie la nivel national, care a obtinut certificarea sistemului de management integrat calitate-mediu in conformitate cu standardele SR EN 9001:2001 si SR EN ISO 14001:1997. Beneficiind de acordurile de reprezentare si recunoastere internationala detinute de auditor (Societatea Romana de Asigurarea Calitatii), AIHCB a obtinut si certificatul IQNet (Reteaua Internationala a Organismelor de Certificare).

Conducerea companiei:

Director General Gabriel Tara

Director General Adjunct Tehnic-Operational Tudor Jidav

Director General Adjunct Sef al Securitatii
Aeroportuare si al Structurii de Securitate Ion Sabareanu

Director General Adjunct Economic Violeta Cirstoveanu

Director Relatii Externe, Calitate si Marketing Valentin Iordache

Director de Securitate Ovidiu Tosa

Director Operational Gheorghita Scortanu

Director Comercial Stefan Tonea

Director Tehnic Gabriel Schuster

Director Siguranta Aeronautica Tudor Bistreanu

Director Protocol Valeriu Moraru

ISTORIC
1940-1944: Pe actualul teren al Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti a functionat o baza militara a celui de-al III-lea Reich.
1944-1965: Infrastructura existenta (pista de 1.200 m si cladirile anexe) a fost utilizata de aviatia militara romana.
1965 : Cresterea traficului aerian, asigurat pana atunci in exclusivitate de aeroportul Baneasa, impun construirea unui nou aeroport. Procesul de transformare a bazei aeriene militare Otopeni in Aeroportul International Bucuresti-Otopeni primeste unda verde. Lucrarile au vizat, in principal, modernizarea pistei existente astfel incat sa permita aterizarea aeronavelor de mare capacitate, prelungirea pistei pana la 3500 m (depasind la acea data pista "batranului" Paris-Orly), modernizarea centralei electrice a aeroportului si construirea unei aerogari pentru pasageri.

1969 : Pentru imbarcarea pasagerilor se utilizeaza temporar Aerogara de Marfuri.
Pe 2 august are loc inaugurarea Salonului Oficial al Aeroportului, cu ocazia vizitei presedintelui american Richard Nixon.
1970 : 13 aprilie - este inaugurata aerogara pentru pasageri, cu o capacitate de prelucrare de 1,2 milioane de pasageri/an.
1986 : Aeroportul parcurge o noua etapa de dezvoltare. Se construieste cea de-a doua pista (3500 m) si sistemul de cai de rulare aferente. Capacitatea operationala creste la 35 de miscari aeronave/ora. Se modernizeaza sistemul de balizaj.
1991 : Aeroportul incepe derularea unui vast program de investitii, "Dezvoltarea si Modernizarea Aeroportului International Bucuresti-Otopeni", impreuna cu un joint-venture romano-italian (Italstrade, S.E.A. Milano, C.C.C.F)
1993 : Devine membru regulat al ACI (Airport Council International).
1997 : Decembrie - Terminalul "Plecari Internationale", cu o capacitate de prelucrare de 1200 pasageri pe ora de varf, isi deschide portile; sala de imbarcare este prevazuta cu 5 avio-punti pentru accesul pasagerilor direct la aeronava.
1998 : Iunie - Pasagerii cursei TAROM cu destinatia Paris inaugureaza modernul sistem de imbarcare.
2000 : Noiembrie - este inaugurat fluxul de pasageri "Sosiri Internationale", ca rezultat al unui proces de reamenajare si reorganizare a vechii aerogari.
2001 : Iunie - Este inaugurata parcarea publica aferenta terminalului Sosiri (3 niveluri cu 900 locuri).
August - Se da in folosinta Bucharest International Cargo Center (B.I.C.C.)- centru cargo menit sa raspunda noilor solicitari din domeniul transportului aerian de marfuri.
2003 : 16 iulie - se inaugureaza Terminalul Curse Interne, avand o capacitate de 200 pasageri/ora de varf pentru fiecare dintre cele doua fluxuri (Plecari/Sosiri).
2004 : Septembrie - la implinirea a 35 de ani de activitate aeronautica civila, aeroportul se innobileaza cu numele ilustrului pionier al aviatiei romane si mondiale HENRI COANDA.

DEZVOLTARE SI MODERNIZARE

Începând din anul 1991, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti deruleaza un vast program de investitii ce are drept scop asigurarea unei infrastructuri moderne, capabile sa trateze traficul de pasageri si cargo în conditii de calitate si siguranta.
În perioada 1994-2004 s-au pus în functiune urmatoarele capacitati:
- Terminal Plecari Internationale, cu o capacitate de prelucrare de 1200 pasageri/ora de vârf;
- Terminal Sosiri Internationale, cu o capacitate de prelucrare de 1200 pasageri/ora de vârf;
- Sala de îmbarcare dotata cu 5 punti care facilizeaza pasagerilor accesul direct la aeronava;
- Terminalul Curse Interne, cu o capacitate totala de prelucrare de 200 pasageri/ora de vârf/flux.
- Parcari auto: Plecari Internationale (500 locuri), Sosiri Internationale (structura cu 3 niveluri avand in total 900 locuri)
- O a doua platforma de parcare a aeronavelor cu 22 pozitii;
- Zone destinate birourilor agentilor economici si organelor statului ce îsi desfasoara activitatea pe aeroport.
- Centrul Logistic AIHCB (1327, 5 mp).

Prin aplicarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti îsi propune noi obiective de dezvoltare si modernizare a infrastructurii aeroportuare:
- dezvoltarea infrastructurii conexe de transport rutier si pe cale ferata, în vederea asigurarii accesului în zona de est a A.I.H.C.B. (termen de finalizare 2015);
- dezvoltarea infrastructurii aeroportuare necesare prelucrarii traficului de pasageri, prin realizarea unui nou terminal de pasageri si a sistemului de cai de rulare si platforme necesar (2015);
- dezvoltarea infrastructurii aeroportuare necesare prelucrarii traficului de pasageri, prin realizarea unui nou terminal de pasageri si a sistemului de cai de rulare si platforme necesar (2015);
- dezvoltarea infrastructurii aeroportuare necesare prelucrarii traficului de marfuri si posta, prin realizarea unei platforme multimodale cargo (2012);
- realizarea unui parc tehnologic "high-tech" pentru dezvoltarea activitatilor conexe transportului aerian (2015).

CARACTERISTICI TEHNICO-OPERATIONALE ALE AEROPORTULUI

Capacitate operationala: 35 miscari aeronave/ora

Piste:

08 R - 26L : 3500 m x 45 m
08 R pista cu apropiere de precizie CAT III B
26 L pista cu apropiere de precizie CAT I

08 L - 26 R : 3500 m x 45 m

08 L pista cu apropiere de precizie CAT III B
26 R pista cu apropiere de precizie CAT I

Platforme: 45 posturi de stationare pentru aeronave

Mijloace de navigatie

SSR / radar primar
ILS / DME
NDB
PAR
SRE
PAPI
TRANSMITATOR RVR

Mijloace de salvare si lupta impotriva incendiilor
Specifice pentru CAT 9 OACI

Capacitate de procesare

zboruri internationale: 1.200 pasageri/ora de varf/flux
zboruri interne: 200 pasageri/ora de varf/flux

HENRI COANDA - pionier al aviatiei cu reactie si al mecanicii fluidelor

Henri Coanda pionier al aviatiei romaneS-a nascut la 7 iunie 1886, in Bucuresti. A urmat cursurile Colegiului "Sf. Sava" din Bucuresti si ale Liceului Militar din Iasi, apoi Scoala Militara de Artilerie din Bucuresti, pe care a absolvit-o in 1905. A studiat la Scoala Superioara de Aeronautica si constructii mecanice de la Paris, dar si la Liege, Montefiore.

In 1967 a fost incununat cu titlul de Doctor Honoris Cauza al Institutului Politehnic Bucuresti, a devenit membru al Academiei Romane (1970), presedinte al Institutului pentru Creatie Stiintifica si Tehnica Bucuresti (1971), membru al Societatii Aeronautice Engleze.
Fiind preocupat de tanar de probleme de aeronautica, realizeaza, de-a lungul anilor, in tara si in strainatate, numeroase inventii si prototipuri, studiind intens acest domeniu. A construit modele de rachete (1906), macheta de avion cu motor, racheta cu combustibil solid, planoare, a studiat fenomenele aerodinamice din jurul aripilor (pe un stand original construit cu ajutorul lui Gustave Eiffel si Paul Painleve si montat pe o locomotiva de exploatare); construieste primul avion bimotor in 1911, avioane militare (Anglia, 1911-1914), aparate de ochire pentru avioane (1911), tun fara recul, rezervoare si cisterne de beton pentru combustibili, case prefabricate, instalatii pentru desalinizarea apei de mare. A avut peste 250 de brevete de inventie.

Henri Coanda este realizatorul primului avion cu reactie din lume, incercat de el insusi in 1910, la Issy-les- Moulineaux (Franta), avion ce a fost prezentat si la Salonul International de Aeronautica de la Paris.

Este atras de cercetarea fenomenului devierii unui fluid in alt fluid, numit "efectul Coanda" (1934). A efectuat cercetari numeroase in mecanica fluidelor, publicand articole stiintifice in toate domeniile pe care le-a studiat. Aflandu-se la baza a numeroase aplicatii, "efectul Coanda" este, fara indoiala, certificatul de nastere a mecanicii fluidelor, o noua ramura a tehnicii.

Dintre inventiile sale, 33 se bazeaza pe cercetari fundamentale originale, ceea ce ii confera ilustrului inventator roman o mare autoritate stiintifica.

Henri Coanda a murit la 25 noiembrie 1972, la Bucuresti si este inmormantat in cimitirul Bellu.


Henri Coanda 1886 to 1972
Farther and inventor of the Jet Aeroplane

History:

Henri Coanda should be known in history as the Farther of the Jet Engine his design (which he made himself) was thirty years before Whittle, yet all the world believes Frank Whittle invented this form of propulsion.
The Coanda-1910 was amazingly ahead of it's time, with steel construction used in the wings, mobile surfaces placed ahead of the wings leading edges to increase lift, all fuel and lubricants placed in the upper wing and above all the engine. His engine the "Air-Reactive Engine", comprised of a four cylinder, 50 hp, water cooled Clerget piston engine connected to a gearbox, then to a compressor which rotated at 4,000 rpm. In front of the compressor a device much like the iris of a camera (called by Henri Coanda a obturator) controlled the amount of air entering the compressor. The air went from the compressor to "Burning Rooms" (combustion-chambers of a ring like section which were fitted ether side of the fuselage) were the exhaust from the piston engine and fuel were added and ignited, the resulting very hot and expanding exhaust exited through tubes and down the steel-sheeted sides of the aeroplane producing the thrust.

The aeroplane was on display in October 1910 at the Second International Aeronautical Exhibition at the Grand Palais in Paris were it caused a great deal of interest and crowds as no one had seen any thing like it before (nor would they for another thirty years!). After the Exhibition closed on the 10th of December 1910, Henri Coanda moved his aeroplane to Issy-Les-Moulineaux, were he intended to test the engine, the results of which are best told by Henri Coanda himself.
"It was on 16 December 1910. I had no intention of flying on that day. My plan was to check the operation of the engine on the ground but the heat of the jet blast coming back at me was greater than I expected and I was worried in case I set the aeroplane on fire. For this reason I concentrated on adjusting the jet and did not realize that the aircraft was rapidly gaining speed. Then I looked up and saw the walls of Paris approaching rapidly. There was no time to stop or turn round and I decided to try and fly instead. Unfortunately I had no experience of flying and was not used to the controls of the aeroplane. The aeroplane seemed to make a sudden steep climb and then landed with a bump. First the left wing hit the ground and then the aircraft crumpled up. I was not strapped in and so was fortunately thrown clear of the burning machine".

How ever after this (the FIRST flight of a jet powered aeroplane) Henri Coanda could not find financial backing to progress with his invention.

Gustava Eiffel remarked of Henri Coanda "This boy should have been born thirty years later"

Engine: 1x Coanda Air-Reactive engine making 220 kg of thrust at sea level

Wing Span: 10.3 m
Length: 12.5 m
Height: 2.75 m

Coanda's Turbine Aeroplane


www.infotravelromania.com
Site-uri in reteaua NICRO TRAVEL
www.nicrotravel.ro | www.bileteavion1.ro | www.bulgaria-albena.ro | www.grecia-paralia.ro | www.grecia-halkidiki.ro
www.infotravelromania.ro
NICRO TRAVEL